this is my life


För dom som inte visste!

Man kan säga att mitt liv började från en bänk. Ungefär under 1 års åldern
blev jag lämnad på en bänk av mina biologiska föräldrar. 
Jag hittades sedan och de försökte läta efter mina föräldrar men eftrsom ingen alldrig kom 
och lätade upp efter mig så blev jag förd till ett barnhem. Där fick jag mitt namn 
Nida som betyder (den vackra flickan) 
Jag bodde där i ungefär 3 år tills jag sen fick min nya mamma och pappa. Jag kom till Findland 1 april 1999. Och började om på nytt . Jag fick lära mig svenska och växte upp med min pappa som är fiskare och min  mamma som är socialarbetare. Man kan säga att mickelsöarna är som mitt andra hem
kom redan ut dit efter 3 veckor i findland och har tillbringat många somrar där och fiskat med pappa
å faffa. Så man kanske inte skulle tänka sej att jag sitter å ränsar massor me fisk och tycker faktist det är helt okej det är mycket ni inte vet om mig. + av allt har jag ju åxo fått världens finaste kompisar ♥

Många undrar nu säkert  också om jag kommer fara tillbaka till Thailand och läta upp mina biologiska föräldrar men nej det kommer jag inte att göra... Det är verkligen synd att dom inte lämnade nånting så man skulle kuna leta upp dom. Orsaken till att dom lämnade mej tror jag är om dom var väldigt fattiga och inte kunde ta hand om mig elr var för unga.

Om jag skulle få träffa dom skulle jag fråga varför dom lämnade mig.
själv är jag inte alls arga elr lessen på dom, för jag har ju fått ett sånt mycket bättre liv här i Findland som jag kanske inte skulle ha kuna fått i Thailand. JAg är jätte tacksam för att dom gedde mej en ny chans att få ett bättre liv men endå känns det fel att jag har det så bra medan dom kanske har det jätte svårt och brist på mat .... så det gör vädigt ont om man tänker på det.
Jag skulle göra allt för att för att få se dom, allt!
Så jag tycker alla som får ha det så bra som vi skall ta vara på livet leva och inte sitta och klaga över små saker.. medan det finns andra som har det så mycket svårare än oss.
 





smile, life is beautiful



Kommentarer
Postat av: Anonym

varför ska du inte leta upp dom om du skulle göra allt för att de dom ? :)

2012-03-07 @ 15:08:27
Postat av: nida

Dom lämnade mej bara på en bänk så det kan bara vara vem somhelst i Thailand, men klart om man skulle ha fått nån slags information elr adress,skulle jag klart läta upp dem! :)

2012-03-07 @ 15:27:30
URL: http://mycrazybeautifullife.blogg.se/
Postat av: sofia *

tycker de e jättemodit av dej ti skriv ut sånthe! jag e själv adopterad å di lämna bort mej fö att man int fick ha fler än 2 barn där, men bra skrivi! :) och varför vill du exakt va ljushyad som du skrev i nästa inlägg? :)

2012-03-07 @ 15:56:38
URL: http://soffiiih.blogg.se/
Postat av: Nida

Tack så mycket för den fina komentaren ^^ . Jag gillar nog min hudfärg men vissa saker som man ha fått höra om sin hudfärg och blivit kallad för så sitter ganska länge i en kvar och därför skulle jag vilja vara ljushyad :)

2012-03-07 @ 18:14:37
URL: http://mycrazybeautifullife.blogg.se/
Postat av: sofia *

ajaa just så.. jo, förr i tiden va e ju no så fö mej å men he e ju bara för att vissa folk e så galet omogen. men no e du söt i vilke fall som helst å di kommer no hitt lite respekt i kroppen di å nångång. men tack fö svar! :)

2012-03-08 @ 17:09:25
URL: http://soffiiih.blogg.se/
Postat av: nida

dsm å jå det gör dom säkert ;)

2012-03-10 @ 10:59:02
URL: http://mycrazybeautifulliufe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0